Skip to main content

Meer bezoekers trekken naar jouw website

Je wilt dat jouw website wordt gevonden, gezien en gelezen door jouw potentiële klanten. Buro Blûn kan je website zo voor je inrichten dat deze snel wordt opgemerkt door zoekmachines zoals Google en zorgt ervoor dat je website een betere positie in de zoekresultaten krijgt.

Responsive website

Voor de vindbaarheid in zoekmachines is het belangrijk dat de website responsive is. Een responsive website is een website die zich aanpast aan het apparaat waar de site op bekeken wordt, zoals een computer, een mobiele telefoon of een tablet.
Buro Blûn maakt responsive websites die zoekmachine vriendelijk zijn. Dit betekent bijvoorbeeld dat grote afbeeldingen, die wel worden getoond op een desktop computer, niet op een mobiele telefoon worden weergegeven. Het laden van grote afbeeldingen op een mobiele telefoon kan veel tijd kosten en dat wordt door uw klanten én door zoekmachines niet gewaardeerd.
Ook de (volgorde van de) content voor op een mobiele telefoon of tablet kan Buro Blûn desgewenst anders maken dan voor op een desktop. Op een mobiele telefoon is het bijvoorbeeld belangrijk dat mensen snel een adres of telefoonnummer kunnen vinden en dat een telefoonnummer via het touchscreen gelijk gebeld kan worden.

Goede en unieke tekst

Zoekmachines, zoals Google, houden van websites die interessant zijn voor bezoekers. Heel eenvoudig gezegd betekent dit dat jouw website goede én unieke tekst moet bevatten. Kopieer daarom nooit teksten van andere websites en plaats regelmatig wat nieuws. Buro Blûn werkt samen met tekstschrijvers die gespecialiseerd zijn in het schrijven van zoekmachine geoptimaliseerde(SEO) teksten.

Geoptimaliseerde afbeeldingen

Buro Blûn kan de afbeeldingen die op jouw website geplaatst worden speciaal optimaliseren voor zoekmachines. Hierdoor wordt de website veel sneller en daarmee beter geïndexeerd door Google.
Ook een alternatieve tekst kan aan een afbeelding worden toegevoegd zodat Google ook ´snapt´ wat er op de afbeelding te zien is. Dat is voor de toegankelijkheid van je website ook belangrijk.

Google Analytics en Google Search Console

Google Analytics is een gratis analysetool van Google en geeft onder meer gedetailleerde informatie over hoe (en hoeveel) mensen op jouw website terechtkomen, welke pagina´s er bekeken worden, van welke functionaliteiten ze gebruikmaken en op welke pagina´s de bezoekers in- en uitstappen. Heeft je website niet het gewenste effect dan kun je aan de hand van de gegevens van Google Analytics kijken wat eventuele verbeterpunten zijn. Om gebruik te maken van Google Analytics is het nodig dat er een account wordt aanmaakt en eenmalig een unieke code op de website wordt plaatst. Dit kan Buro Blûn desgewenst voor u regelen.

Google Search Console bied Buro Blûn de mogelijkheid om de technische gezondheid van jouw website te monitoren. Het geeft inzicht in hoe de website door Google wordt geïndexeerd en of er fouten worden gezien. Als dat zo is kan Buro Blûn deze snel oplossen.

Meta-omschrijving en paginatitels

De meta-omschrijving (metatag) en paginatitel zijn van groot belang voor de Zoekmachine-optimalisatie. Ze kunnen door Buro Blûn binnen op de verschillende pagina´s van de website geplaatst worden en verschijnen in de zoekresultaten van bijvoorbeeld Google.
Een metatag is een korte omschrijving (maximaal 150 tekens) van de inhoud van een pagina.
Een paginatitel geeft een hele korte omschrijving van de pagina.
Zorg ervoor dat deze omschrijvingen aansluiten bij de informatie op de pagina en dat deze een paar belangrijke zoekwoorden bevatten. Buro Blûn kan je adviseren in het schrijven van de juiste metatags en paginatitels.

Sitemap

Een sitemap (xml) is een overzicht van de menustructuur van jouw website. Aan de hand hiervan kan Google of een andere zoekmachine je website beter indexeren. Door middel van een extra module kan Buro Blûn een sitemap aan je website toevoegen en deze aanmelden bij Google Search Console
U kunt bijvoorbeeld zien welke externe links naar je website wijzen (backlinks) en de zoekgegevens van je site analyseren: welke zoekwoorden worden het meest gebruikt, hoeveel mensen hebben uw site gevonden in de zoekresultaten en hoeveel hebben er op geklikt.

Social Media

Social media, zoals Facebook, Twitter, Instagram en LinkedIn kun je op verschillende manieren gebruiken om te zorgen voor meer bezoekers op jouw website. Bied op je site de mogelijkheid voor de bezoekers om uw artikelen of nieuws te delen via de verschillende kanalen. Andersom werkt het ook. Door actief te zijn op social media kunt u mensen attenderen op nieuwe artikelen en ze zo naar je website leiden. Zorg dat je zichtbaar bent op de social media die voor jouw branche nuttig zijn.

Doorverwijzen oude URL’s

Broken links, ook wel 404 foutmeldingen, worden niet gewaardeerd door zoekmachines. Deze niet meer bestaande URL´s kunnen ontstaan wanneer bepaalde onderdelen van je website wijzigen of wanneer je website verhuist naar een andere host. Buro Blûn kan deze verouderde URL´s opsporen en laten doorverwijzen naar de meest relevante URL van jouw website.