Skip to main content

Werkwijze webdesign

Voordat we starten met ontwerpen of ontwikkelen van een website hebben we eerst een kennismakingsgesprek. Daarna volgen een aantal stappen. Op deze manier is er geen onduidelijkheid en kunnen we snel tot een gewenst resultaat komen.

1. Oriëntatie wat wil je met je website bereiken?

Wie is de doelgroep van je onderneming? Wat wil je bereiken met een website? Welke uitstraling moet je website hebben? Wie gaat of gaan je website straks onderhouden? Belangrijke vragen waar altijd goed over moet worden nagedacht voordat met het ontwikkelen van een website begonnen kan worden. Om duidelijk in beeld te krijgen wat je wensen zijn, vul je eerst een vragenformulier in. Dit formulier wordt vervolgens in een persoonlijk gesprek met Buro Blûn doorgenomen.

2. Offerte - wat zijn de kosten van je website

Op grond van de resultaten van de vragenlijst en het gesprek brengt Buro Blûn een offerte uit. Hierin staan naast de kosten van de website ook de werkzaamheden en een plan van aanpak omschreven. Zo weet je precies wat je van Buro Blûn mag verwachten en zijn er achteraf geen verrassingen.

3. Structuur bepalen van de website

In overleg bepalen we een logische indeling van de website, kijken we uit welke pagina's de website moet bestaan, hoe de indeling van die pagina's wordt en hoe de navigatiestructuur in elkaar moet zitten. Een gestructureerde website is niet alleen fijn voor de bezoekers van je website, maar is ook belangrijk voor de vindbaarheid in zoekmachines.

4. Grafisch ontwerp van de website

Afhankelijk van de uitkomst van de vragenlijst en het gesprek in de oriëntatiefase, maakt Buro Blûn een ontwerp voor je website. Hierbij werken we graag met het zeer flexibele systeem van Yootheme Pro. Bij Yootheme Pro kun je kiezen uit vele standaard thema's en templates. Maar Buro Blûn kan met Yootheme Pro ook een compleet custom ontwerp voor je website toepassen. Een combinatie is ook mogelijk. Hierdoor blijven de ontwerpkosten zo laag mogelijk.

5. Tekst schrijven en aanleveren voor de website

Uiteraard kun je de tekst voor je website zelf aanleveren. Maar in de praktijk blijkt dat dit voor veel ondernemers een lastige hobbel is om te nemen. Hierdoor kan het soms erg lang duren voordat de website gevuld kan gaat worden met goede tekst.

Als dat bij jou ook zo is dan kan Buro Blûn tegen meerprijs een tekstschrijver voor je inschakelen. Dit kan ook wanneer je je tekst alleen maar wilt laten redigeren door een professionele tekstschrijver. Of wanneer je de tekst ook geschikt wilt laten maken voor SEO.

Goed geschreven tekst is belangrijk voor je website. Niet alleen voor het overbrengen van de informatie aan je klanten, maar ook voor de vindbaarheid in zoekmachines, zoals Google.

6. Welke afbeeldingen kies je voor op de website

De juiste keuze van de foto´s en/of illustraties zijn belangrijk voor de uitstraling van je website. Buro Blûn kan adviseren in het vinden van goed beeldmateriaal via stockbureaus. We kunnen eventueel ook een fotograaf voor je inschakelen.

7. Bouwen van de website

Na goedkeuring van het ontwerp bouwt Buro Blûn verder aan de website. Hierbij voegt Buro Blûn ook de aangeleverde tekst en het beeldmateriaal aan de website toe.

8. Testen en opleveren van de website

Het testen van de website vindt plaats op een tijdelijke locatie. Als de website naar tevredenheid werkt, publiceert Buro Blûn de website onder de definitieve domeinnaam.

9. Training voor het zelf bijhouden van de website

Buro Blûn kan een training geven in het werken met het CMS van Joomla of Wordpress. Hierin wordt uitgelegd hoe je de website zelf inhoudelijk kunt bijhouden en beeld en tekst zelf kunt toevoegen, verwijderen of aanpassen. Het is ook mogelijk om dit op afstand te doen via Zoom of op locatie bij jou op je bedrijf.